Portfolio

Conversie strategiën

Binnen dpdk heb ik gewerkt aan een aantal grotere en kleinere sites en campagnes waarbij conversie strategiën een belangrijke rol spelen.

Grolsch Radler

Gebruikers komen met een vouchercode naar de Radler Race website. In de onderstaande animatie wordt een userflow getoond van een gebruiker die de vouchercode gaat verzilveren. Vanuit de homepagina met algemene informatie is de eerste stap om de vouchercode te verifiëren. Heeft een gebruiker een prijs gewonnen dan wordt deze vervolgens doorgestuurd naar de affiliate website met de prijzen.

Eerste stap; kijk of de vouchercode de hoofdprijs is.
Eerste stap; kijk of de vouchercode de hoofdprijs is.

De troostprijzen zijn verwerkt in een quiz met tien vragen over wielrennen en fietsen. In onderstaande animatie heeft de gebruiker geen prijzen met de vouchercode maar gaat nu toch proberen om kans te maken op troost prijzen door mee te spelen in een quiz.

Tweede stap; speel de radler race en maak kans op troostprijzen.
Tweede stap; speel de radler race en maak kans op troostprijzen.

De grolsch radler campagne is in juni 2014 gelanceerd en heeft een nominatie gekregen voor site of the day award.

Radler Race na art-direction.
Radler Race na art-direction.

Grolsch Webshop

Voor Grolsch heb ik een nieuw voorstel gemaakt voor de webshop. Aan de hand van designpatterns en een aantal wireframes heb ik een beeld geschetst dat tot betere conversie moest leiden. Bijvoorbeeld werken met een contextueel menu(taglines) in de header, duidelijke call to actions afgewisseld met beeld om te inspireren en een eenvoudig betaalmechanisme.

Homepage en associatieve landen pagina's.
Homepage en associatieve landen pagina's.

Husk skireizen

Sundio group wilde via een innovatief restyle voorstel op zoek naar een tegendraadse oplossing voor een jongeren wintersport website.

Ik heb in samenwerking met de art director bij dpdk een voorstel uitgedacht dat zich in de eerste plaats richt op associatie en niet op de grote lappen tekst die je vaak tegenkomt bij vakantie sites. We hebben in plaats daarvan juist gekozen om boven de vouw zoveel mogelijk tegeltjes te vullen met conversiemomenten naar aanbiedingen en beknopte info over het gebied of land.

Homepage en associatieve landen pagina's.
Homepage en associatieve landen pagina's.

    Project specificaties
  • Jaar: 2013/2014
  • Werkgever: dpdk
  • Rollen:research & concept, wireframes, clickdemo